Motivantes neemt u bij de hand om uw bedrijf stapsgewijs te veranderen

 

shutterstock_137637653

Kennismaken

Herkent u zich in onze filosofie? Is de echte wil aanwezig om op terug te gaan naar de kern? En van daaruit weer op te bouwen. Dan passen we bij elkaar. Gaat het vooral om kortetermijnmotieven? Dan zal de samenwerking niet succesvol zijn.

 

De papieren werkelijkheid vergelijken met harde data

We willen graag uw bedrijf goed leren kennen. Daarom praten we niet allen met u of uw medewerkers, maar kijken naar uw bedrijfsvoering door middel van analyse van harde data. Deze informatie vertelt u veel over het functioneren van uw bedrijf in werkelijkheid. Vaak wijken deze compleet af van de papieren werkelijkheid. Begrijpelijk, maar in sommige gevallen ook misleidend als het gaat om de toekomst van uw bedrijf.

 

Het bestaansrecht van uw bedrijf centraal stellen

Wat ziet u als u door onze bril naar uw bedrijf kijkt? Door uw bedrijf zo opnieuw tegen het licht te houden, helpen wij u de kern ervan centraal te stellen. Wij vragen u en uw medewerkers open kaart te spelen, maar wel met respect voor elkaar en zonder onderlinge verwijten. Hierdoor komen de innerlijke krachten en passies van uw organisatie naar voren. Wordt het grotere geheel voor iedereen zichtbaar. En wordt uw bedrijf sterker en weerbaarder voor te toekomst.

 

De bedrijfsvoering verbeteren

Welke onderdelen van de bedrijfsvoering moeten we anders inrichten of aanpakken? Samen met uw medewerkers en management leggen we hier de basis voor een solide, betrouwbare en waar nodig flexibele bedrijfsvoering.

We zorgen voor:

- een eenvoudige structuur

- een duidelijke aansturing
- een goede rolverdeling
- begrijpelijke processen.

 

Na deze fase merken we vaak dat de organisatie zelf al met verbeterplannen komt. De ervaring leert dat deze plannen vaak beter zijn dan de standaardoplossingen aan het begin.

 

bouwengk-is-87[1]

 

Verder groeien en ontwikkelen

Hoe benutten we de ruimte die is ontstaan doordat de bedrijfsvoering is veranderd? Ruimte voor nieuwe producten, nieuwe markten, nieuwe branches. Nieuwe kansen waar medewerkers enthousiast over zijn, omdat ze passen bij de kern van uw bedrijf. In deze fase blijven we, vaak op de achtergrond, aanwezig om het proces te bewaken en waar nodig bij te sturen.